Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

lördag 31 mars 2012

veckan och dess forskningsturbulens

Idag ar det lordag hos mig. Jag har varit pa sjukhuset och testat fyra barn tillsammans med Joseph och Paul och nu ar jag tillbaka pa kontoret for att forsoka pussla lite till med mitt forfattande.

Har fatt tillbaka feedback fran tva av mina handledare den har veckan. Den forta omgangen satte mig i arbete och jag gjorde lite andringar osv. Nasta feedback satte mig i annu mer arbete!
Hade en liten privatlektion i hur man skriver artiklar som kan bli publicerade igar.. Vilket saklart var valbehovligt och jag larde mig jattemycket! Jag har verkligen tur med mina handledare, det kanns verkligen som om de bryr sig.De vill lika mycket som jag att den har artiklen skall bli bra!

Pediatrics i igar var jatteintressant.. det slog mig hur mycekt test for barn det finns pa engelska.. Lektionen handlade namligen dels om taltest for barn. 

- Inser mer och mer hur haftigt det ar att vara har nere och att faktiskt fa arbeta med the UQstaff.

Paul hamtade mig och korde mig till och fran sjukhuset idag, ni kan ju bara tanka er hur harligt det kanns att sitta i en bil totalt tva timmar och bara prata horsel och jobb! UNDERBART!
Vi pratade om allt mellan basilarmembran och yrkesrollen som audionom.. Paul berattade om hur det fungerar i Australien och jag berattade om Svergie.. prackte tyvarr (eller?) hans bubbla om att Sverige ar perfekt i allt som handlar om sjukvard.. Han holl nastan pa att kora av vagen nar jag berattade hur det ser ut angende REM-matningar i dar hemma. Vi kom aven in pa att prata om horapparater och rehabilitering av horselskador.. Intressant och spannade med input fran en student som ar van vid Aussie-systemet, men valdigt likt synsatt som var Audiologiprofessionen har hemma.
Har far man en vardecheck till HA och kan toppa den om man vill/kan.
Vi pratade om for och nackdelar och nackdelar...
- Det ar abslout vart en funderare! Vad inom det systemet som kan ga fel? Det finns sa mycket att disskutera kring detta och det kanns viktigt att vi tanker och pratar om det!


 This is a photo of parrots for Danny back in England! They are white ones, but they are still parrots (I'll get you a photo of green ones later on)

 I onsdags var vi i West end och at middag, och sen spelade vi biljard pa the music cafe! Basta stallet jag varit pa hitills! West end ar som mollan fast exotiskt och haftigare! (Sa, ja, jag gor annat an hanger pa Uni ocksa!)

Nu- jobba Sen- Gym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar