Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

onsdag 14 mars 2012

Onsdag. puh viken dag!

Dagen började inte direkt med strålande sol... det öste ner, ja som det gör när det regnar här.. jag kär på mig och går ner till uni..
Genomblöt kommer jag fram och upptäcker att jag glömt kontorsnyckeln hemma.. inte mycket att göra än att kila hem igen i ösregn.. hittade dem och ner till skolan igen.. hädanefter har jag alla nycklar på samma knippa kan jag lova!

Men sen blev det bättre, läsa artiklar  och lunch med Kate, hon är en supergullig tjej och vi bestämde att onsdagar är vår Lunchdag för då är hon också på Uni..  Det är jag mycket glad för.. (dessutom kommer hon verkligen undra vad jag har skrivit om henne här... haha)

Senare blev jag också kompis med tjejen som har rummet bredvid mig.. för vi går på toa samtidigt hela tiden.. hon kom fram till att vi måste dricka samma mängd vatten under dagen.. a lot!


Sista jag gjorde på Uni var att fortsätta öva på Suppressionsmätningen med Kemar som sällskap.. men han går inte att mäta så bra på.. inte direkt några emissioner från honom.. Man kan tro att han lever.. men nej.. ingen aktivitet i hans hjärnstam inte!

Jag kilade ner till gymmet för bröst/axlar/tricep och RPM.. kan inte sluta förundras över att alla killarna på gymmet ser ut som ett stycke kött, och de tränar i sånna kläder som rocky skulle kunna ha på sig.. gymkulturen är verkligen ut till sin spets här! men jag tycker det är kul.. haha!

Dessutom verkar alla vikter vara mycket tyngre.. tror de drar åt sig vatten av fuktigheten :P Eller så är det för att det är så varmt.. man ser verkligen varenda blodådra när man tränar här för att det är så varmt inne på gymmet.. men det kan ju vara coolt, så ser man mer vältränad ut än vad man är :D (kind of?)

(ja, där kom första nörderiet om gymmet... varsågod :P)

Verkligen läggdags för mig nu!
XX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar