Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 5 mars 2012

Tennis och sen vilse på Uni dagen därpå.

Uppe med tuppen två dagar i rad nu!
I går åkte jag och Lloyd ut och käkade frukost vid The cliffs. Ett ganska nytt café som hade utsikt över floden.
Sen åkte vi ut till hans föräldrar som lägligt nog skulle ut till IKEA den dagen.. Alla svenska saker förföljer mig :) Sam (syster till Lloyd) följde med oss och vi handade på second hand! Blev blommiga shorts för mig.


Tennis på Uni och sen en löprunda för att kolla upp vilken byggnad jag skulle till idag avslutade dagen, eller nästan, om man inte räknar grillkvällen.. Så ja, i Australien gillar man grillkvällar! hehe

Så, jag var alltså på Uni idag, fick mitt kontor och en rundtur.  Joseph som är min handledare visade mig utrustningen och deras klinik som de har på universitetet, så när vi gick in var det en riktigt söt baby som skulle bli testad.. och hörde normalt också!  Det är rätt roligt när Joseph namedroppar Linda Hood och Kemp när vi går på rund vandringen (coolt för audionomer).
Ni får se mitt skrivbord och så en annan dag!
Jag gick vilse när jag skulle hitta till biblioteket själv sen.. Men efter ett tag fick en tjej mig att hitta rätt.. tur det! för jag var rätt slut efter den fuktiga och varma promenaden :D

Vi var iväg och kollade på ett rum till mig, men det luktade lite för liksom sött där hemma hos den animeringskillen så där ville jag inte bo.. gör nya försök imorgon.. hoppas det blir bättre då! då skall jag även göra köttbullar till killarna här hemma. Sjukt att veta nåt exotiskt, men jag tycker det är kul såklart. Lloyd har även saknat tjockpannkaka från Sverige så det blir det nog senare i veckan..

Det är mesta är helt enkelt bara Gött.

1 kommentar: