Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

tisdag 13 mars 2012

OAE- mätmetod och nya Rumskompisar!

Så igår visade Joseph mig och de andra två studenterna hur man utför mätproceduren, eftersom jag tränade lite på det på eftermiddagen känns det rätt bra.. men det är lite krångligt eftersom utrustningen är sen Kemps tid.. Det är dessutom/ändå rätt coolt.. man känner sig som en labbnisse när man sitter där.. förstår dock inte hur babysarna skall vara lugna och i samma state of arousal under hela mätningen.. för den är rätt lång..

Idag har jag pratat lite med Wayne och fått bekräftat att jag inte behöver skriva två artiklar.. utan bara en(uppsatsen)! Han har även visat mig sin brandhjälm. HAHA! inge mer sagt om det, men det är vit och han har den på sitt  kontor om man behöver evakuera.. (för att alla skall se att han är "ledare")

Jag och mina nya rumskompisar käkade middag ihop igår.. hur gott som helst, stek i ugnen och massa goda rotfrukter till.. bland annat röd morot (wtf?) Den var supergod. mera röda morötter för mig!
,
så det blev en bra första kväll hemma hos mig.. Hemma hos mig, det känns skönt att säga kan ni tro.. Fast det är inte som om killarna blir av med mig ändå.. var där igår en stund och funderar på att kila över typ nu igen..

Fick en superfin blomma att ha hos mig av Lloyd, men det är så mörkt inne hos mig (utan lampa), så den får stå på köksbordet där det är ljusare. det mår den bättre av, het klart!

Hopp och skutt, iväg ut i värmen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar