Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 19 mars 2012

analysmetod och tiden som försvann

Ny vecka på Uni, började tidigare än vanligt idag.. Jag var på kontoret klockan 0700 och hade möte med Joseph Steffanie och Paul 0730.

Paul och Steffanie är de andra två master studenterna som jag skall jobba med i det här projektet. Jag tror jag har nämnt dem tidigare fast inte vid namn..

Vi gick igenom hur vi skulle processa våra rådata innan de åker in i exel och SPSS.. Ni kan ju tänka er vilken lättnad att vi skall använda oss av SPSS som vetenskapsmetodiken  introducerade till där hemma i höstas! Gillar att programmet vi använder oss av heter EchoMaster.. (Hör nästan Tobbe säga: "bli en J*kl på OAE" när jag hör det namnet). Kände mig även lite smickrad när Joseph säger att jag är den stora byggstenen i projektet eftersom jag kommer samla mest data och analysera typ 70 % medan de andra två delar på resten, det innebär mycket jobb men också att jag kommer lära mig mer. Så det känns bra!

Så fick jag svar på min förfrågan om att få vara med på studentorganisationen från ASAs (audiological society of Australia) väkommnade för studenter nästa fredag.. Det är middag och trevligheter på ett ställe som heter the Fox i south bank.. Jag skall nog möta upp Emily och Kate från masterår två innan och gå dit tillsammans. Så det känns bra också! Spännande!

Sen är det tidig morgon på Lördag! Första dagen på Ipswitch sjukhus! ser verkligen fram emot att få komma ut och göra forskningen lite praktiskt :) Efter tolv timmar på uni idag är jag lite mätt på artiklar och skrivande :) förstår inte vart tiden tog vägen, helt plötsligt var klockan halv åtta och ingen var kvar..

Imorgon är det nya tag på min metoddel! men ska hinna med gymmet också för det gjorde jag inte idag :/

Drömmer jättemycket just nu. Tror dock att det är bra för att bearbeta intryck, men man kan ju förundras över hur skruvade drömmar man kan ha!

Snart kommer Lloyd över och säger hej  så ska plocka in tvätten från igår!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar