Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

torsdag 22 mars 2012

Här bor jag, Jag har fått så mycket frågor om hur jag bor så  jag tänkte att ni kan få se själva. detta är altså kök och vardagsrum i ett! 
 

Jag skaffade mig en ny kompis på väg till skolan! hela Australien är som en stor djurpark! 
Fast det är lite äskigt också, härom kvällen när jag var på väg hem hoppade en padda upp på min fot! de sprutar gift så jag blev skiträdd... bev även rädd för en myra som bet mig igår kväll när vi satt ute en stund. trodde det var en spindel först.. och Lloyd gör det inte bättre genom att säga att alla djur dödar dig och lovade köra mig till sjukhuset om det blev värre... :) Men det var bara en myra, en stor en dock!

I en paus igår ställde jag mig på baksidan i solen och drack lite vatten, och där är det ett träd med kanske 15 papegojor i! 
Pausen blev alltså lite längre än vad jag tänkt mig, (haha)


Här är en annan liten krake som klättrade på badrumsfönstret när jag kom ut Duschen igårkväll! 

om vi ämnar djuren lite; 
Jag har fått sällskap på kontoret, en kvinna som skall vara där måndagar och onsdagar. Hon har en liten i magen.. så härligt!  Hon påminner lite om min storasyster Alma, som också har en liten i magen! vilket jag tyckte var ganska lustigt! Det blir nog bra med lite sällskap ibland tror jag! :)

Lunchen med Kate igår var supermysig! En varsin sallad och massa historier! 

Idag jobbar jag hemifrån för första gången, passar på att tvätta och så medan jag läser. har gjort första utkastet på ananlys och procedur i metoden klar (dock inte färdig att skicka in) men behöver göra det praktiskt några gånger också så att man inte missar småsaker som skall stå med!  Så därför kan jag vara hemma och jobba då jag bara har artikelläsning på schemat idag.. Tänkte lyxa med att sitta i soffan och läsa den :) (haha)

xo

1 kommentar:

  1. Som ni ser är min L-knapp lite klurig på den här datorn, ber om ursäkt för detta!

    SvaraRadera