Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

lördag 3 mars 2012

Framme i Brisbane

Så då är jag alltså här!

Resan gick bra, men jag har fortfarande svullna fötter trots stödstrumpor och ett dygn här..
Träffade två tjejer från england på flyget, så jag hade sällskap från London... De skulle på semester i en månad..
I London hade jag en latte medan jag väntade och det måste varit den tråkigaste perioden..



 Höll mig vaken igår hela dagen och idag är jag faktiskt helt okej.. inte illa med tanke på att jag bara lyckades sova 6 timmar på min 32 timmars resa - oscar- jag lyckades inte så bra med jetlaggrejen :)

 Kändes jättelyxigt på flygplanet, massa god mat och man fick snacks med jämna mellanrum, så min mage var lite messed up (alltså övermätt) efter ett tag.. men vad gör det när man får lammgryta?

Så Lloyd hämtade upp mig på flygplatsen och så tog vi Lunch med hans kollegor på en polsk pub, skitdålig mat men det var deras fredagstradition så de visste om det (haha).. :) och det var Lloyds sista dag där innan han börjar skolan igen..
Det gör vi allihop på måndag..

Idag skall vi ner och kolla på stan och sen kolla efter lite annonser som jag kan ringa på för att skaffa någonstans att bo.. Jess som är Dennis tjej (Dennis är Lloyd roommate och Jamal också..) tipsade om bibblan på Uni för detta, så får se om det ger nåt! om jag inte skall bo i deras harrypotterskrubb såklart! :P (nej det ska jag inte)

Nu skall jag dricka klart mitt kaffe som behövs efter pubkvällen igår! Hur mysigt som helst var det och Lloyd har asgoa vänner.. Det känns bra nu! :)

XoXo

1 kommentar:

  1. Aaaaaah vad skoj att du ANTLIGEN kom ivag... Sjut spannande att folja dig nu.

    SvaraRadera