Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

torsdag 8 mars 2012

Just get settled

forsta gangen jag skriver pa min blogg fran kontoret, skall forsoka att inte gora det for ofta. Det ar inte sa latt att byta ut alla svenska bokstaver mot "utan prickar" bokastaver. Men det gar anda!

sahar ser det ut dar jag sitter och skriver just nu. Det ar lugn och skont. just nu har jag ett stort rum pa farsta vaningen for mig sjalv, men snart kommer det tva trainees till. Fast de skall gora projekt i physiotherapy tror jag.


Inte mycket till varlden kasnke, men det ar iallfall mitt kontor :) forsta veckan har jag fatt direktioner pa att bara gora mig hemmastadd pa campus och komma over min jetlag, vilket ar bra for att det tar tid att fixa sakerna som skall fixas, boende, bankkonto, login, och ID kort.

Mitt ID-kort, det ser lite ut som om nagon slagit mig i ansiktet pa bilden, men jag ar anda Staff.. fast jag har inte klurat ut vad jag har tillgang till an.. :)


Den har bron gar fran dar jag bor just nu och over till campus. den arv till for cyklister fotgangare och kollektivtrafik, sa inga bilar. Har gar jag varje dag! Det ar otroligt mycket uppforbackar i Brisbane, vilket man far erfara nar man springer i tillexempel den har parken. :)

Kangaroo point har verkligen fin utsikt, den ser ut sahar. (det ar en liten bit fran dar jag bor men man kan ta bilen dit och ata lyxfrukost om man vill)

Tittar pa boenden fortfarande, skall fa svar fran en formedlare idag om ett rum med tva personer i. en tjej som gor sin PHD pa UQ och en grabb.. jag hoppas pa den aven om den ligger nara tagstationen, for den ar helt klart den basta hitills.
Har ocksa tittat pa en riktig lyxvilla vid floden. dar har amn utsikt over Uni och allt, men jag vill nog inte bo dar trots detta, for sjalva rummet var inte vart det, man betalar verkligen bara for poll och utsikt i det huset.. men  man vet aldrig hur det blir. jag aterkommer :)

(uni ser ni uppe till hoger!)

Traffade Wayne hariomdagen, vilket var jattetrevligt, sa nu har jag traffat bada mina handledare har nerre. Wayne gav mig aven schemat for masterstudenterna sa att jag kan hoppa in pa nagra av deras lektioner, sa pa fredag ska jag pa pediatric audiology! hur gott ar inte det!? Ja de flesta vet ju hur glad jag ar i barn sa ni forstar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar