Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

tisdag 1 maj 2012

Krocka med forvirrade forstaaringar och tanka om!

Idag tankte jag att jag skulle analysera lite pa morgonkvisten, men nar jag kom upp till kliniken sa var det massor av forsta ars studenter dar. De sag nervosa ut och lite forvirrade..
Nar jag kom in till 747a sa visade det sig att just idag har de examination i Kliniken. Jag tror det maste vara tonaudiometri. Jag har for mig att de examinerar med en dator dar examinatorn kan se hur de gor tonaudiogrammet. (nagot som Paul berattade om forut)

Ar det inte nagot at det hallet man gor pa  KI ocksa, eller kanske bara nar man ovar och inte som "tenta". Har for mig att Petra(?) fran KI har visat nagot sadant nagon gang.. (stlhmstudenter far garna ratta mig om jag har fel!)

Men tillbaka till min analys som inte blev av... Joseph ringde mig en stund senare och jag kan gora det i eftermiddag (da jag trodde det skulle vara upptaget, hoppas jag inte har ratt) istallet.

Tur att man kan vara flexibel nar man skriver uppstats, det ar ju inte som om jag inte har annat att gora. (tittar pa min hog med "att lasa" artiklar) Visst, da ar det battre att blogga lite!

Jag kilade pa valborgsfirandet igar iallfall, Svenskar som grillade och drack champange i en park vid floden. Men jag holl mig fran det for jag tankte att det var ju anda mandag igar och Uni idag..
 Min hals dodar mig idag bara av att sitta ute i tre timmar, hur vore det att vara ansvarfull och vila?
Det var trevligt dock. Nar jag gick darifran sa horde jag deras skratt klinga genom parken i evigheter efter jag lamnat dem.. Jag var namligen tvungen att kila hem tidigare for att gora kottbullar. -Hur svensk var inte jag igar da!? Holl nastan pa att roka mig och Jess inne av allt os det blev.. Kan inte saga att de holl mattet for mina vanliga kottbullar.. jag skyller pa spisen som bara har jattehog varme eller ingen alls.

Det kom upp pa tal igar om att det ar lustigt nar man laser det man skriver i sin blogg. Det ar som om ens svenska blir samre och samre ju langre man bor har. herrejisses, det stammer faktiskt. Men jag kan tycka att det ar lite chanrmigt!

Charmar vidare med min lasning nu! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar