Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

söndag 20 maj 2012

Bloggar mest på helger nuförtiden (?)


Den här veckan har det hänt mycket! 
Anders, Kajsa, Boel och Ingrid  har varit i Australien på en Turné. Deras sista stopp var Brisbane, Där jag finns! Måste erkänna att jag fick lite hemlängtan etfer att ha träffat dem.. Tänk att Lund och the crew därifrån betyder så mycket.. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag spenderat en hel del timmar där de senaste fyra åren.. 
Sitter just nu och mumsar på Bilar, för de hade tagit med Godis till mig! Jag hade precis  börjat klaga för folk här hur mycket jag saknade Turkisk peppar och Bilar.. Inte nu längre, MUMS!

Fredagskvällen var jag ute och åt middag med Excangestudents.. Det var jättemysigt, Det är verkligen den mest sociala klicken personer som är utbytesstudenter.. Det märks! Alla är så lätta att komma överens med!

Vi var väldigt fascinerade av den här lampan i taket, Artsy Artsy!
När vi inspekterade den stannade en i personalen och sa att vi var söta som var som små barn över att lampan såg ut så! Det var vi nog också!

Lite mer planer för midsommar också.. Svenska traditioner finns härnere också :)


  


 Tyskland åt sina hamburgare med händerna och vi svenskar åt med kniv och gaffel... Är det stereotypt?
 mumma, Burgare!


Sen var vi på sjukhuset som vanligt i lördags! Två babysar testade och förhoppningsvis går båda att använda i studien.. Analysen får avgöra det i nästa vecka! Vi drog över tiden med två timmar dock.. och precis innan vi gick så säger vår handledare att det är hans födelsedag.. typiskt att allt skulle ta längre tid när han hade en viktig dag!


Sen åkte jag hem och pluggade, som vanligt bakar jag på helgerna.. Det blir lätt så när man pluggar! 

Det ni ser här är Tobias och Lucas uppsats som jag skall opponera på via skype om en vecka ungefär.. Sätter mig in i ämnet, Det är siperspännande, gad att jag opponerar på deras uppsats!

 
Såklart har jag även musik på när jag pluggar! 




Sen hämtade Dennis mig så åkte vi till coles för att handla.. Jag skulle nämligen laga middag på princess street på kvällen, Pasta med lax och vitvinsås! mums!

Sen somnade jag gott, hur trött som helst igårkväll... Gick på en fest klockan 06.15 på morgonen 
(i pyjamas).. 
Eller rättare sagt jag skypade med mina vänner hemma när de firade Alexandras Sommelierexamen! 
Grattis igen finaste vännen!  


Idag har jag och Toni myst och städat, sen åkte hon iväg på sportaktiviteter och jag har pluggat.. Jag ska iväg på middag ikväll för att Sam fyller år! Skall bli mysigt!Sen tidigt i säng för att Plugga statistik imorgon :) huh! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar