Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

onsdag 23 maj 2012

planera sista tiden (?)

Tiden gar snabbt.. uatn att jag hunnit blinka ssa ar det slutet av maj.. det innebar en och en halv manad kvar..
Det kanns konstigt men bra pa samma gang..

Jag har kommit pa mig sjalv att mer och mer borja planera hur det kommer vara nar jag kommer hem.. Jag har precis atit lunch med Kate, vi pratade just om fenomenet att inte vara dar man ar utan att standigt tanka frammat.. Jag antar att det ar bra, men just nu kanns det lite frustrerande..

Ett tips till andra som tanker aka utomlands i nagra manader, forsok gora det ni vill gora direkt, for mot slutet kommer ni upptacka att tiden anda inte racker till..

Tanker att jag skall forsoka komma ner till Sidney en helg innan jag aker hem.. sa det blir en trip mot slutet av min resa..Det smartaste hade varit att gora det sista veckan, alltsa flytta ut fran Dutton Park och aka en svang nerat..
Jag hade egentligen velat ga pa konferansen i Adelaide.. men den kommer kosta for mycket for mig just nu.. det ar billigare att aka en weekend till Sidney sa det far bli sa istallet.. Mycket som skall passa..

Idag har jag bara koncentrerat mig pa Tobbes och Lucas uppsats.. Hej, vad glad jag ar att jag laser ngt sa intressant! :) Maste erkanna att det ar skon avkoppling fran min uppsats.. Jag kanner mig lite overvaldigad av statistiken.. Men ska ha mote med Joseph imorgon, sa det kan antingen kannas battre efter det eller 10 ganger varre..

Jag Traffade Wayne igar.. vi pratade om teknik for skrivande.. Wow vad den killen ar duktig pa att forklara.. fick en boost av energi nar jag gick darifran!

Igarkvall at jag middag med tjejerna, det var supermysigt.. men jag kom lite sent for att jag gick at fel hall, jag har abslout ingen kansla for att ga at ratt hall.. Jag skyller pa att det ar for att jag ar pa sodra hemisfaren..
Iallafall, jag at en cocosmjolkscurry med rakor.. mums! Thaimaten har sa mycekt battre i Brisbane an hemma! (ravarorna eller koken?)

Imorgon skall jag klattra! Toni och Boris och jag.. Det skall bli superkul! Vi tar ett kvallspass nar vi alla ar hemma fran uni.. (labbrattor som vi ar). ska forsoka komma ihag kameran, jag ar allt for dalig pa att komma ihag att ta bilder.. Antar att jag kommer grama mig lite over det nar jag kommer hem.. Annu en sak att bli battre pa :)



Hors snart igen!

Lovi






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar