Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

fredag 25 maj 2012

Man hinner andra saker an att studera ocksa!

De senaste dagarna har varit supersociala, pa ett bra satt.. for jag kanner fortfarande att jag jobbar pa..
Istallet for att ta min kaffepaus i solen sjalv har jag bokat in fikor..
Har fikat med en tysk utbytesstudent , med Kajsa och Sofia (svenska bytisar) och idag har jag haft Lunch med audiologitjejerna!

Jag blir faktiskt mycket mer pruduktiv nar jag har inbokade pauser. Det ar nagot i att veta att man har x antal timmar till paus istallet for.. "nangang runt tolv"
Det ar tydligen sa jag fungerar iallfall.

 Idag har varit en... verkligen avrundande dag pa veckan.. forsov mig imorse. skyndade till motet klockan nio.. hann i tid (yes). Ivag till Pedaud.. Lara om horapparater och CI.. Rakade fa igang klassen i en diskussion i etik och CI.. Tydligen sa far man inte teckna i vissa CI program, vilket jag reagerade strakt pa.. Jag kanner att jag vill kolla upp det mer for det ar i mina ogon superudda om det ar sa..

Eftermiddagen har jag spenderat med att lasa, skriva, fundera, skriva, ta rad fran handledare.. lasa skriva.. Ja, jag kan halla pa sa ett bra tag till kanns det som..


OHOH! holl nastan pa att glomma, jag klattarade igar.. Det var det roligaste jag har gjort pa lange! Min rumskompis (Toni) och jag och Boris (PHDar pa Tonis labb)  akte till West end! Klattrade svar lila bana, vilket jag maste erkanna att jag ar lite stolt over eftersom det var min fosta gang :)

Jag ahr ont i hela kroppen idag.. men pa ett bra vis.. Det ar inte varre an vanlig traningvark, men pa stallen som gor ont nar man sitter ner och skriver. vilket jag tycker ar kul.. Jag kan inte hjalpa det, men jag gillar traningsvark!

Nar vi gick darifran sa tyckte en av de som var kvar "sign up for a membership next time, I don't work here.. But you should sign up, really!" Toni kommer skriva upp sig nasta gang.. Jag kommer forsoka ga sa mycekt jag kan innan jag aker hem.. men det ar inte sa lont att teckna 6 man om man bara ar har i 1,5 till..

Jag aker snart hem, huva! Det vet jag inte om jag ar redo for.. haha.


see ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar