Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

söndag 13 maj 2012

Kaffe, plugg, fotboll och Paella


Morgon-Söndags-kaffe i West end!


West end.

Det är Mors dag i Australien idag! 
Mamma- Jag Älskar dig! 


Vi gick in i världens mysigaste vintage butik..
Här fanns det massor av skyltar och retrosaker..
Alexandra Wahlgren stod det skrivet över allt! 
(eller snarare jag kunde se henne bi exalterad över alla sakerna därinne!)



So true, det är något som jag kan leva efter!


Söndag eftermiddag = Fotbollsmatch

 Det var som vanligt kul! är trött som ett barn nu!
Känner för att lägga mig över datorn och somna..
Vi var lite för många som spelade idag dock.. det kändes, lite för lite bollkontakt då..

Hoppas att det inte är lika mycket folk nästa gång..
Vi spelade 14 stycken i varje lag.. inte så bra :/






Det är iallafall kul att göra något med Toni, hon är den bästa rumskompisen man kan ha!
Killarna hörde om fotbollen och följde med.. sen var jag över och åt middag hemma hos dem, Paella Aussie-vis.. det var gott, men annorlunda :) Mer som en gryta faktiskt...



Fick även Plugg gjort idag, det var bra! Jag har uppdaterat mina kunskaper om SPSS och Statistik.. Lucas hade bästa tipset på det, så jag mixade youtube klipp med anteckningar från kursen i höstas..

Har även läst om ungdomar och utbildning i England (ungdomssociologi) Har börjat på min sommarkurs nu, för jag kommer inte så mycket tid i början av sommaren.. Så jag tänker att desto mer jag hinner göra nu (helger/kvällar) medan jag väntar på sista datan desto bättre.. För sen kommer nog den tiden bara ligga till uppsats skrivande :) Skönt att vara inne i det nu.. det börjar kännas att det vi gör är på riktigt nu när jag kommer in på statistiken.. Det är det svåraste tror jag..
Mest för att jag tycker om att att lära mig mer om Audiologiska saker men inte har ett lika brinnande intresse för T-tests.. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar