Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 30 april 2012

Sjukishelg och sa borjade veckan..

Man kan tro att i australien kan man inte bli sjuk och det ar ingen risk att bli nedkyld.
Men det har jag fatt erfara att sa inte ar fallet. Har spenderat helgen med att forsoka kurrera.. Sa jag kunde inte aka med till sjukhuset i lordags. Det kanns inte sa kul. for det forta missade jag ju ett tillfalle att mata pa barnen och sen ar lordagarna ett bra tillfalle att fraga min handledare om saker. (Han kom ner till mitt kontor imorse istallet, sa jag antar att det var bra det ocksa, vi skall ha ett mote i slutet av veckan och prata lite om analysen som jag gjort, yey!)

 Men saklart ar jag ju alltid for tidig pa att gora saker anda (utan att hinna tillfriskna helt). Korde namligen ett benpass pa garageuppfarten pa princess st. igar. skulle jag inte ha gjort. Dock presterade jag battre an jag gjort forut pa squatsen och hade publik fran grannens balkong (haha).

MEN...

 Sa nu sitter jag har pa kontoret, nyser och dricker varmt for att det inte skall kannas som nagon drar ris genom min hals varje gang jag svaljer. Ni vet hur det ar nar man behover tvinga fram varje svaljning. huva!

Men det gar nog over om nagon dag, jag har tillochmed ingen lust att kora gympass idag = jag mar inte bra.

De Svenska utbytesstudenterna firar valborg i parken ikvall. Hade varit trevligt att kika forbi. Men ar radd att jag kommer vara helt slut efter arbetsdagen. Sa det blir nog inget valborg for mig i ar. Men vad gor det nar man anda inte kan vara i pildammsparken och titta pa brasan.  Tank vad man blir fast vid "det vi brukar gora". Speciellt nar man inte kan gora det for att man inte ar hemma. Jag langtar till lillkillarna och lilltjejen(syskonbarnen) ar gamla nog sa de kan vara med och se brasan!


Jag har lunch nu, sa jag kanske skall ata nagot (om jag kan..) istallet for att blogga. Vi hors!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar