Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 16 april 2012

Ett inlägg till.

Hemma och mätt efter god middag efter gymmet!

Känner mig superduktig som har gjort i ordning en sallad till lunch imorgon. Tonfisk och keso, overseas weight.. jo visst, i muskelmassa :) !

Kilade lite tidigare från Uni idag (var därifrån redan kvart över fyra!!) Det gjorde att jag faktiskt har haft lite tid här hemma efter gymmet idag.. Det behövde jag. Man glömmer lätt bort hur viktigt det är att bara spendera tid med sig själv då och då..

Jag kände att jag var värd att kila därifrån då jag var kar med analysen så här långt och skickat in ett nytt utkast. Hade sällskap på kontoret av min kontorskollega idag (Kathrine är där måndagar och onsdagar och var idag tillbaka från 2 veckor av ledighet). Vi hade kaffepaus ihop och pratade om barn!  Jag blev ju moster för tredje gången förra onsdagen. Världens sötaste lilla flicka och jag har tagit på mig ansvaret att lära henne rida! Min kontorskollega har ju en liten i magen och en pojke därhemma. Kan jag prata om barn gör jag det gärna och Kathrine var såklart mottaglig för detta!

Så det har varit en bra dag, fått en de gjort och även lite socialt på jobbet.. Jag tror lite att det var just därför det har gått så bra idag.. Man glömmer lätt bort sånt som man tar förgivet..

Apropå det bör jag skicka iväg ett mail till Alicja om ny lunchdate. Alicja är en av föreläsarna på Audio-avdelningen, hon har doktorerat på döda regioner och håller i kurser om kommunikation som en livslång utveckling. Som ni kan förstå är det alltid intressant att prata med henne!

Ja, det här inlägget blev ju "nonsensord" (Aud/log humor) .. men Så får det vara idag!

Godnatt och sov gott -Eller ha en fin vårdag så skall jag ha en skön höstnatt! Temperaturen har sjunkit en del nu.. det är ungefär 18 grader på natten (25 på dagen om solen är framme), jag tycker det är kallt. det är lustigt hur fort kroppen anpassar sig. Som tur är ligger temperaturen inte som ute i väst (där vi var påskhelgen) för där droppar den ner till 0- gradigt på natten och supervarmt på dagen.. uhu! Inget man är van vid från landet lagom :)

XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar