Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

torsdag 5 april 2012

skärtorsdag!

Sista dagen på Uni innan långhelg ute i öknen! Idag har jag en lång dag framför mig.. eller snarare, jag behöver sitta kvar och analysera ikväll eftersom det är då 747 A är ledigt.. lätt att komma ihåg namnet på rummet om man tänker att det inte är en mätbox utan ett flygplan! :)


Såhär nöjd är jag när jag har haft en bra jobb-förmiddag! (fast bilden är från igår)
Förhoppningvis kan jag skicka iväg mitt utkast innan jag går hem idag.

Jag började dagen med att baka morotscones, till frukost och till eftermiddgsfika!

Den här är eftermiddagsfika, för frukosten hann jag inte ta kort på innan den slank ner i magen :D

Försökte packa igår.. men det är svårt att veta hur man skall klä sig på en gård i öknen.. Det är ju inte som om jag hänger i den miljön jätte ofta.. Lloyd hade pratat med "husmodern" på gården och berättat att jag vuxit upp på gård. Så hon förväntar sig kanske inte cityLovisa direkt.. Jaja, får väl rosta av mina lantbrukarkunskaper så går det nog bra... 

De hade precis slaktat en ko, så det skall vi äta under påsk - lite kul hur naturligt hon sa det, men det är ju så det är när man bor på gård! :) 

Jag förväntar mig att se lite kängurur också.. Vi ska trots allt åka bil i 9.5 timmar ut i ingenstans.. :) Bidrog till en bra playlist igår.. för det kommer verkligen behövas :D

Nu - en kaffe med Kate och sen skriva sista biten innan påsk!
(säger jag nu, men planerar att ta med dator och viktigaste dokumenten för att skriva under helgen med, slappna av är inte helt min grej.. tycker bättre om att vara busy bee) 




XOXO

2 kommentarer:

  1. Lanbrukarrötterna sitter nog djupare än du tror ;) Jag har tagit bort min fb så du inte undrar varför jag inte syns där... pussokram /sis

    SvaraRadera
  2. Is that bread or a human brain? x

    SvaraRadera