Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

fredag 13 april 2012

Att fira en påsk på Queenslands landsbygd

Har varit hemma några dagar från min lilla trip ut på landet över påsk. Har tagit ett tag att komma in i rytmen här hemma igen. Men jag är på väg ditåt iallfall!

Vi åkte i fredags, klockan supertidigt på morgonen för att komma fram innan det blev mörkt. Mest för att vi ville undvika skymningen då kängrusarna gärna hoppar ut framför bilen..

På väg ut såg jag för första gången bomullsodling. Det var häftigt. Jag tänker på gamla filmer från Amerika när jag tänker bomullsodling. Vi stannade för att tjuva en liten bit till mig. Då såg vi även när de rullade ihop bumullen till balar. ungefär som hö eller ensilage fast dubbelt så stora!

















Vi stannade och åt lunch, mackor som jag gjort kvällen innan. Perfekt rastplats som ni ser nedan! Tänk att bara några veckor tidigare låg den här bron under vatten!  Men översvämningarna har gjort så att naturen är grön och frodas. Det innebär att jag har sett något som inte ens många aussiesar har sett!



Ett foto av mig vid en kaktus!  

 Sen bytte vi bil när vi kommit förbi det sista samhället.. till en "jeep" istället. Naturen var underbar. Så otroligt mycket utrymme och man kan se nästan hur långt som helst.. här är vägen ut.


Såg massor av djur på vägen ut. Kängru, Emu, Galah, Getter(vilda), Boskap m.m.  









Hoppade direkt in i första bästa traktor!








Mötte grisarna när vi kom hem, de är vilda grisar som
fångas för att sedan bi bacon. inte dessa dock. de är bara
husdjur.

Vi åt porksteak till middag och sen bums i säng i väntan på lördags morgonen. 

Forsättning följer...


1 kommentar: