Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

tisdag 3 april 2012

författande på kvällskvisten

Så var det kväll igen.. Varenda dag springer iväg.. Jag undrar varför mina dagar har så bråttom.. Jag skulle behöva mer tid på varje dag.. det är en sak som är säker..

den här dagen som så många andra har jag spenderat framför en dator tills mitt huvud blev en badboll och mina ögon blev fyrkanter. Det där som man sa om TVn när man var liten ni vet.. det händer verkligen... vid 17.00-17.30 ungefär!

Det är inte bara en dans på rosor att lära sig forska i Australien, jag har varit så frustrerad idag.. Över att jag inte pusslar ihop information fort nog och över att min hjärna processar för långsamt enligt mig. Jag vet att vissa kommer sucka lite när de läser den meningen (Tobias, Lucas, Mamma, Runa etc) För den känslan har jag alltid när jag lär mig något nytt.. jag vill helst kunna allt på en gång. Men jag vet att det tar en stund innan man lär sig. Lustigt att jag kan ha tålamod med andra men inte med mig själv  det är väl också något att lära antar jag :)

Roliga saker som har hänt... jo, vi analyserade vår första data igår.. Vi började dagen 0730 med möte alla vi som jobbar med detta.. så började analysresan.. de andra kilade iväg på annat uni-möte vid halv 12 ungefär men jag fortsatte.. glömde till och med att ta lunch, som tur var stack Joseph in huvudet och påminde mig på eftermiddagen. När jag lämnade tillbaka datorn skrattade han och undrade hur många jag gjort egentligen.. Massor av siffror. men det känns skönt att göra praktiska saker också och inte bara läsa och skriva hela dagarna.. variation är trots allt behövligt!

Blev bjuden på bangladeshisk middag också.. Shamal (en av killarna på princessstreet) lagade mat i 4 timmar.. det blev supergott.. en chili (sötsurstark) med kyckling och omelett och ris och mash med koriander och annat massa gott! (ja, det är befogat med så många och i den meningen) Han la upp en megaportion till mig, jag trodde aldrig jag skulle kunna äta allt, men det var så gott så jag bara mumsade på!

Nu är det dags att borsta tänderna..
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar