Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 16 april 2012

:)

Söndagen har gått på ett litet kick.. antar att det är så det ska kännas..
Ignorerade min huvudvärk och tog mig på en löparrunda.. jag tror nämligen det är lösningen på allt från skrivkramp till sluta  med söndags slöande..

Har analyserat data idag.. nu behover jag mer babisar att analysera innan jag kan fortsatta med det. Vi skall ut till sjukhuset pa lordag igen. Ser verkligen fram emot det. Det ar lite fnissigt att man kan vara sa exalterad over sitt arbete!

Vill ni höra vidare om landet?
Jag hoppas att ni inte tröttnar på mitt berättande det för det gör verkligen inte jag!






Har ser ni mig i arbete! Plocka ner staket i 30 graders varme.. det ar grejer det
Det har ar en svamp som vaxte pa vagen,
 i flera dagar korde vi forbi dem och var 
overtygade om att det var agg
 som lag utspridda.


 Jag fick chansen att stycka kangurun som killarna jagat.
Det var fran borjan tank som mat till hundarna.
Men eftersom varken jag eller Meg (en bekant till familjen) hade
atit kanguru tidigare sa tog vi rumpsteken och filen och gjorde en supergod stuvning av.

Det var en haftig kansla att gora det. men kanguru luktar valdigt intensivt och det tog dagar innan lukten gatt ur nagelbanden.

Hoppade in i duschen direkt efterat kan jag saga.. med tanke pa att lilla Elisa hittade kottbitar i haret pa mig var det nog en god ide. (de  kom nog inte fran nar jag styckade utan fran nar jag delade den i bitar med yxan till hundarna. later kanske brutalt, men fullstandigt normalt i den har miljon!)







- Middag och grilla marsmallows vid en lägereld nere vid vattnet på baksidan av huset. Vi eldade träd som vi släpat bakom jeepen och gammalt bråte som skulle göras av med.


-Hämta hem 300 av deras 1500 boskap. köttkor, hur vackra djur som helst! Deras farm är ungefär lika stor som malta i landyta. Det är inte lite det :) 
 
Killarna var på motocrosser och vi tjejer på hästar. (jag red en svart häst med stjärn som hette midnight, Smickrande att jag fick rida henne för tydligen sätter de inte vem som hest på hennes rygg pga hennes temperament)
Jag smorde all deras utrustning till hästarna, cowboyssadlar och träns dagen innan.. Det var en vän till familjen som hade gjort två av sadlarna "by hand" så att två av dem var perfekta till mor och far i familjen.
Det tog en hel dag att valla hem boskapen och in i en fålla där de märkte de nya kalvarna och brände hornen på dem dagen efter... Ni skulle sett mig på Midnight, få djuren att gå dit du vill i flera timmar och sen om någon stack iväg - fulll galopp (så att min hatt flög av en gång), stanna genom att sätta hästen ner, vända och ta tillbaka djuren till flocken och in i fållan.. Jag fick kommentarer som "you are a real horse girl" och Lloyd kallade mig cowgirl efter det :)
 
 Har ser ni oss när vi märkte de nya kalvarna!


Mamman i famijen skickade mig på uppdrag hela tiden och gjorde så att jag fick jobba med djuren precis som de som bodde där gjorde, hon skickade in mig bland korna (som då var separerade från sina kalvar för märkningen) för att fösa in en av dem till en annan fålla för att hon hade en svullnad på käken som såg ut som en dålig tand.Men verkade inte vara tanden ändå  för de kunde inte hitta nåt även om man kände efter i munnen. Iallafall, så ,maffigt att gå omkring bland hundratals kor och hitta en som du tar till en annan fålla. En av dem följde efter mig hela tiden för att jag skulle klia henne mellan hornen, hon var supermysig, sån personlighet! 


 Har är jag med Isy och Elisa, Elisa är lika gammal (10 år) som jag var när vi flyttade från vår gård i Jämtland.
Isy bor hos Lloyds mamma som är logoped och driver en skola for barn med sprakstörningar.
 Isy går på denna skola 9,5 timmar hemifrån.
 



 





Lite posebilder ute vid vagen!

Ja, det är en dödligt giftig orm. Men den är tack och lov död. Vi kollade så att den var borta och la den upp och ner så att andra
skulle veta att den inte levde när de passerade.
  Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar