Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 23 april 2012

....

När det inte händer mycket på min blogg så vet ni att det händer mycket i mitt liv!

Så det har gått torsdag fredag och en helg sen sista uppdateringen.. Om man inte räknar i dagar utan händelser har det gått några nya (också första)svenska vänner, gymmande, fyra bäbisar på sjukhuset, kvalitetstid med vänner och en sjukt nice söndag! (plus idag med skrivande och läsande)

Vi börjar med Svenskarna! Så här var det: Jag hade suttit med en kaffe på darwins och försökt hitta källan till 400 msec. Helt snurrig av läsande och för mycket koffein går jag därifrån.. Och hör till min förtjusning Svenska kvittrandes! Well, jag vet inte om det var så mycket förtjusning som bara reflex men jag sa hej till de två tjejerna som stod där och pratade! De är här på Utbytesstudier i ett år och tydligen är det 21 svenskar här den här terminen.. 22 med mig. (men jag vet inte om jag kan räkna mig på riktigt för jag är ju inte i nåt program, men ändå!!)

De bjöd in mig till en fest på lördagen och jag och en av dem (Kajsa) skall ta en kaffe imorn eftermiddag. Tänk vad ett hej kan göra om man inte är hemma :)



Kilade till gymmet och körde ett benpass (a la Brorsan) på fredagkväll.. Jag har fortfarande probem att resa mig upp när jag suttit ner. Så det känns göttigt! Det är sjukt nice att vara på gymmet kvällar och helger. Det är inte många andra där då.. Så då kommer personalen och pratar med en istället. (speciellt en av dem, han som ser ut som vår Jåcke på Friskis Ön!) 

Bilderna är från nedersta våningen, Här är det ben och fria vikter över 10 Kg (dumbbells) som gäller.. Sen en våning upp finns det lättare fria vikter och maskiner samt en avdelning med mattor och bollar.  Översta våningen , (upp en trappa till) Är det också fria vikter och stänger. Hej "21:an" brukar jag tänka när jag går upp dit på rygg/biceps  passen.. :D

Sjukhuset och forskningen gick superfint i lördags..
Även fast jag inte kunde somna kvällen innan (Fundera och titta i taket) så gick hela förmiddagen på ett kick. Jag önskar att vi kunde vara där fler dagar och oftare. Jag känner verkligen att jag vill arbeta med barn varje gång jag går därifrån. 

Vi var och badade i south bank i Söndags, 
Men först satt vi på ett litet fik/antikbutik och drack kaffe hela morgonen. Det ligger precis mittemellan vårat hus och princess(killarnas place)

det här är på fiket som är som hemma hos någon så man 
sitter på deras bakgård. De har tre hundar. 
Här ser ni en av dem  med Lloyd! 

South Bank, prommenaden.


Sola och Bada, bra för att koppla bort forskningstankarna en söndag!


Efter det följde jag med Lloyd till hans morfars ochj mormors för det var Johns (morfadern) Födelsedag den dagen. Vi åt chokladtårta och drack kaffe, sen stannade vi på kvällen och åt middag med. Det var supermysigt och det är verkligen fint att höra om hur de ser saker och hur Brisbane har utvecklats sen de var unga. Vi försökte få Possum:arna att komma och käka när det blivit mörkt.. Men de ville inte komma fram.. Kanske nästa gång.. 
De håler de vilda djuren väldigt nära, matar papegojorna och de skrattande kookaburrorna så att de kommer och sitter på verandaräcket.. Ni ska få se bilder sen när jag har lagt över dem på datorn! 

Just nu sitter jag med två artiklar som jag skall använda som källor. lite bakvänt då jag redan skrivit i metoden men jag måste ju ha källan också! Why oh Why! 
Det är det som jag jobbar mest med nu.. hitta de källor som glappar.. jag vill inte skicka in innan jag har dem. Hade en bra jobbdag idag. Jag gillar när man känner att man har gjort bra ifrån sig på kontoret.. 

När jag har läst klart den artikeln som jag börjat på skall jag göra en plan för imorgon och sen krypa till kojs. Är rätt trött eftersom jag var uppe tidigt, tog med Lloyd och sprang imorse innan Uni och sen körde ett brösttricepaxlar pass innan jag gick hem.. det innebär att jag kommer sova gott.. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar