Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

lördag 14 april 2012

Fladdermöss och fortsättning på påskhistorian

Så damp jag ner i soffan med datorn i knät.. mitt huvud snurrar av förnamn på barn och siffror som födelsevikt och noiselevel.. Med andra ord, jag kom precis hem från Uni..

På vägen hem tittade jag upp i varenda träd, för igår såg jag nämligen fladdermöss hängande i dem.. stod och pratade med en av dem ett tag.. tills allt för många personer hade gått förbi och tittat konstigt på mig..
Den fladdermusen var stor som en chiwawa.. och hade likadana ögon som Sajmon.. (sajmon var en kinesisk nakenhund som hade en stor plats i mitt hjärta)  Ett tag undrade jag om det fanns lite av honom i den där fladdermusen.. ni vet när man får en känsla av att man setts förut?  Ville därför se dem idag igen.. men jag tror jag var lite för tidig.. jag såg bara  papegojor som flög och tjattrade överallt. :) 

Men, jag har ju en historia att fortsatta berätta om.. Var var jag... Just det - Lördagsmorgonen!



Vi började morgonen med att ta fyrhjulingen ner till kalvarna.. för att de skulle få i sig lite mat.. sen öppna grinden och låta dem ströva runt gården under dagen.. På kvällen, innan det blev mörkt föste vi in dem igen.. folk skrattade lite åt mig för att jag var den enda som envisades med att göra det till fots.. De andra satt på motocrosser..
 
vi åkte ut med bilen för att laga staket 





 På eftermiddagen åkte jag och Lloyd ut till en av dammarna "8 mile" och tittade på solnedgången.. Lloyd körde ut och jag fick köra hem! Whoho!







Så fort det bir mörkt kommer det fram gröna lövgrodor.. de är supersöta, men överallt.. man får till exempel putta av dem från toalettsittsen om man vill gå på toa :) 

Den här kraken hoppade direkt upp på min axel och stannade där en lång stund.. innan den bestämde sig för att hoppa rakt på Rays (Lloyds mammas man) öl.. det var mindre uppskattat :)




Så fort kidsen hade hoppat i säng gjorde vi i ordning påskkorgarna som de hade satt ut utanför sina rum.. Här nere målar man teckningar och sätter ut till påskharen. Mysigt.. jag målade tre bilder och barnen fick varsin bild av mig, min korg behövde ju inte vara lika fin som deras korgar.. 


Sen gick vi på en godnattpromedad, träffade hästarna som ser ut som demoner på alla kort.. men de var supermysiga.. Midnight är den som inte tittar in i kameran, henne red jag när vi var uppe i sadlarna.

fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar