Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

onsdag 18 april 2012

Nonsens igen.

 Vet inte om man ser så bra, för hade bara min Mobil som kamera när jag tog detta kort. -När jag gick hem från Uni häromkvällen var det ett par som gifte sig på "the great court." eller, de gifte sig klockan tre när jag hade Lunch (gick förbi då) och sen fotade de i skymningen. Vilket jag förstår för UQ är jättevackert när solen håller på att gå ner. 

Undrar varför de ville gifta sig på universitetet, visst det är otroligt vacker miljö..
Men ändå..
 Jag började fundera över om de kanske hade träffats under sin utbildning, för isåfall är det faktiskt romantiskt.. Två PHD-studenter som finner varandra bland högar av data att analysera :) 


så här ser det ut när man kommer hem till mig.. Man kan tro att alla hos oss är sånna här lyxlirare.

Men så tittar man utanför dörren, så ser man att så inte är fallet.. - Sspice på mig och Toni! (haha)
Tror att jag inspirerat Toni lite, för hon har börjat komma igång med både fotboll och Yoga sen jag flyttade in.. Det blir väl så. Man blir som man umgås (?) Eller bara sammanträffande!?
Ben kan inte riktigt vara med i vår klubb.. han ser mest på serier.. (haha igen)




Mer sport. Var på killarnas baksetball match igårkväll. Det är kul att vara med som "cheerleader"  också, mest för att man träffar folk :) Pratade med En tjej som heter Hanna Svendsen som har ursprung från Danmark. Vi pratade om hur man bäst tar sig runt i Europa.. för hon och hennes kille (som är från Albanien) Ska åka upp till oss inom några år. Vi pratade om språk, kultur och annat trevligt.. Sen var jag verkligen trött efter att sitta i en baskethall med reverb upp över öronen (ja, bokstavligt!) och prata på annat språk än mitt modersmål! Även om engelskan flyter på nu så är det i sådana situationer man märker att det inte är min "ursprungliga tunga"
Jag var glad att jag hör bra åtminstone..

1 kommentar:

  1. So true what you said about a hello being magical when you are away from home :)

    SvaraRadera