Audiologi på andra sidan jorden, forskningprojekt och livet som student

måndag 11 juni 2012

choklad och Anka



Det Här har jag gjort ikväll, Max Brenner choklad! chocklad sufflet med varm choklad till! Wow, det var så gott så gott.. Och sen blev jag alldeles sockerglad och vet inte om jag kommer kunna somna på ett tag :)

Men det var vi väl värda fter massa plugg hela helgen, det börjar ta sig faktiskt! :) kommer vara klar med resultatdelen imorgon.. Så skickar den till min handledare då, sen är det direkt på diskussionen :) 

Har även börjat sociologikursen på riktigt nu.. Den är jättespännande :) Tror att jag kommer ha mycket nytta av den i mitt framtida arbete med ungdomar :) 

Ja, jag måste berätta, Jag var på middag hos Alicja i lördags, som jobbar på audiologi avdelningen, undervisar och forskar. Hon hade lagat en jättegod Anka med apelsin och äpplen, Kändes lite som hemma :) men så är hon polsk också, det är annan mat i Europa,. for sure :)
Jag insåg efter den kvällen hur mycket jag uppskattar middagsbjudningar och när man umgås med personer som tycker om att diskutera saker lite djupare. :)

Också, Peter som är Alicjas man hade sina kollegor över, och en av dem är från Norge, det var roligt att höra hur man fastnar i Australien.. Alla utom Justin och hans flickvän har en gång fastnat här nere. :) Well, :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar